sobota, 11 października 2014

Camera Obscura + pierwsza sesja!

Witajcie : )
Pokażę obiecane zdjęcia, o których mówiłam w ostatnim poście.

To jest moje pierwsze zdjęcie robione camerą obscurą. Ale co to jest? Jest to pudełko - czarne pudełko z maleńką dziurką. Ja to pudełko zrobiłam z puszki z whisky . W środku obkleiłam czarnym bristolem, pan mi wyciął dziurkę na którą przykleiłam blaszkę z puszki po napoju. W tej blaszce jest maleńka dziurka robiona igłą przez którą wpada światło.
A jak się tym robi zdjęcia?
Najpierw w ciemni wkłada się taką specjalną kartkę wykonaną ze światłoczułego papieru. Musi być ona przodem do tej dziurki. Zakrywa się szczelnie puszkę i idzie się robić zdjęcie. Jak już się ustawi modela bądź siebie to odkrywa się tylko tą maleńką dziurkę i czeka. Jeśli jest dobre światło to nawet minutę. 
Później zakrywa się tą dziurkę i idzie do ciemni. Tam wyciąga się papier i wkłada do kuwetki ze specjalnym wywoływaczem. I czeka się (2 minuty). Później przekłada się do kolejnej kuwetki z octem, później do utrwalacza (tak myślę) i na końcu do wody. Gotowe wygląda mniej więcej tak:

Oczywiście, żeby zobaczyć jak to wygląda trzeba odwrócić kolory(niektóre aparaty mają taką opcję), przekręcić w poziomie (np. w paincie) i w końcu widać nasze zdjęcie!


Najfajniejsze w tym jest to, że można to zrobić samemu, nawet w domu. : D

Na koniec dodaje Wam zdjęcia, które zrobiłam koleżance w świetle zastanym. Oddaje to do oceny dopiero w przyszły wtorek, więc nie wiem jeszcze jakie są w nich błędy.








1 komentarz:

  1. great post♥

    Follow me and I will follow back)
    My Blog: http://juliemcqueen.blogspot.com
    Write me if you follow me)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz jest dla mnie ważny :)